Mar 10, 2020

Negara Baru..

Petang tadi Malaysia menerima kabinet baru yang di pimpin oleh PM Muhyidin. Yang menariknya, kali ni tidak ada jawatan Timbalan Perdana Menteri. Aku syak mungkin sebab takut parti-parti dominan di dalam kerajaan kali ini berebut jawatan tersebut.

Alhamdulilah..

Bagi aku, ahli kabinet kali ni adalah lebih baik berbanding kerajaan sebelum ini (KERAjaan PH). Walaupun ada beberapa nama tersebut bagi aku tidak layak untuk menjawat kementerian tersebut.

Tapi apa yang lebih baik bagi aku tiada parti daripada parti rasis lagi bangsat iaitu dapig.

Semoga kali ini pimpinan PM baru lebih baik daripada Tun yang mana walaupun dilihat mempunyai barisan ahli kabinet yang baik dan disukai raykat yang kurang cerdik tu (kurang cerdik sebab fanboy depa ni suka berguling dijalanraya. Bodoh kan? kalau kau tak rasa bodoh, kau pun bodoh sama la tu) tapi boleh dilihat negara semakin cacamarba.

Jadi kau yang mengundi kerajaan sepenggal yang bodoh ni dah tersedar tak? ke masih bodoh? masih lagi ingin berguling dijalanraya?

Walaupun ada segelintir bangsat-bangsat mula menjalankan propaganda konon kerajaan sekarang ini adalah kerajaan pintu belakang, namun hakikatnya, kerajaan sekarang adalah pilihan rakyat dan juga terhasil daripada kebodohan PH sendiri.

Next pru pastikan kita jangan mengundi parti-parti yang kuat menyembang tapi bodoh dalam pentadbiran ni...

Sekian.

No comments:

Blog yang berentak pelbagai, mengkritik dengan pelbagai sudut. kau tak suka, maka berlapang dada, hanya perlu meninggalkan pesanan saja..sekian