May 27, 2013

Matlamat..,

Sentiasalah melakukan kebaikkan walaupun hanya kecil dimata orang lain. Kerana segala amal perbuatan kita bukan pujian manusia adalah matlamat melainkan hanya kerana Allah swt..


3 comments:

Anonymous said...

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud '' Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?''
jawab mereka ; '' orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan harta''
sabda Baginda memberikan perspektif berbeza bagi perkataan muflis: '' Orang yang muflis dalam kalangan umatku ialah sesiapa yang datang pada hari kiamat kelak, bersama pahala solat, puasa dan zakat, namun dia juga pernah memaki dan menuduh seseorang, memakan harta, menumpahkan darah serta memukul seseorang. lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka di ambil dosa-dosa mereka dan di campakkan ke atasnya lantas dia di campakkan ke dalam neraka'' (riwayat muslim)

Kosong said...

Rasulullah Shalallahu alaihi Wassallam :

اجتنبوا هذه القاذو رة التي نهى الله عز وجل عنها ، فمن ألمّ فليستتر بستر الله عز وجل عنه

“Jauhilah dosa yang telah Allah larang. Siapa saja yang telah terlajur melakukan dosa tersebut, maka tutuplah rapat-rapat dengan apa yang telah Allah tutupi.”

(HR. Al-Baihaqi dan dishahihkan oleh Al-Albani dalam As-Shohihah 663 dari Ibnu Umar Radhiyallahu’ anhuma )

hana din said...

http://harianislam.com/2013/05/31/15-tanda-qiamat-kecil-kini-sudah-lengkap/

Blog yang berentak pelbagai, mengkritik dengan pelbagai sudut. kau tak suka, maka berlapang dada, hanya perlu meninggalkan pesanan saja..sekian