Jun 20, 2022

Dunia yang kau hasilkan

Selepas negara pulih daripada Covid-19, kini semua kembali seperti dulu. Walaupun tidak semua, namun dari hari ke hari ianya semakin membaik. Negara juga semakin membaik. Tidak banyak bergaduh tentang politik.

Tak dinafikan, ada yang masih terkesan dengan pandemic ini. Hilang pekerjaan, hilang ahli keluarga dan sebagainya. Namun, kehidupan harus diteruskan.

Aku macam biasa, seperti dulu. Masih mencari arah untuk membina kehidupan. Masih bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan. Ada anak-anak. Ada isteri yang selalu membebel. eh bukan, isteri yang masih setia. Ibu bapa yang tak pernah berhenti berdoa untuk kami dan juga mak ayah isteri yang sentiasa ada dengan kami. Aku rasa segalanya cukup.

Kawan-kawan aku perhati kehidupan pun semakin membaik. Dulu yang single kini dah ramai kahwin dan ada anak. Dulu yang tinggal bersama parents, kini dah ada yang duduk rumah sendiri, kereta besar dan macam-macam lagi. Hidup mereka aku lihat semakin bahagia.

Dunia semakin membaik. 

Namun dalam diam semakin memburuk dari sisi yang lain. Aku melihat begitu.

Semakin ramai berlumba-lumba untuk mengejar dunia. Tanpa sedar. Golongan yang sedikit semakin sedikit. Lihat lah disekeliling. 

Dunia yang kau hasilkan, akan indah terhidang didepan matamu..



No comments:

Blog yang berentak pelbagai, mengkritik dengan pelbagai sudut. kau tak suka, maka berlapang dada, hanya perlu meninggalkan pesanan saja..sekian