Sep 7, 2012

This is life..,(stupid)

Kalau diperati, aku selalu menulis soal life cycle dalam blog. tiga atau empat kali benda yg sama aku tulis berulang-ulang dengan gaya yang berbeza. Aku percaya kehidupan itu begitu, perlu merasa payah sebelum beroleh ketenangan. Sifir yang mudah.

Hidup disini mengajar aku banyak benda. Jauh dari keluarga, apatah lagi bebas untuk bergerak kesana kemari. Walaupun aku bukan lahir dari keluarga pak ustaz atau ustazah, tapi parents aku sangat menitik beratkan soal 'budaya melayu'. u know. selagi tidak kahwin, perlu ikut cakap mak ayah! no in any way. yellek. kalau ibu kata A maka A lah harus kata, kalau B ayah kata, maka B la perlu aku kata, even benda tu C or D or myb Z.

Aku jauh disini, dalam alam indah yang penuh fucking shit onak duri.Berada didalam dunia kampus,tak bermaksud aku jadi bebas sepenuhnya. tidak. Rakan masih menganggap aku anti sosial. Tapi, bagi aku ini sudah cukup lebih bebas berbanding aku dulu. how kampung i am. right? wuteva..you eat shit..dumbass..

Apa yang aku perati, mereka yg selalu mengata orang lain 'kampungan' itu adalah mereka yang telah kembali ke zaman jahiliah! honestly..dan aku banyak bukti dengan kenyataan ini. Itu kehidupan, aku banyak belajar banyak benda tentang hidup yg berbeza ini..

Tapi bukan itu yg aku nak cerita..Fuck all of this..

Kau pernah dengar orang sebut bunga Jasmine?bunga yang cantik, lawa, dan dengar nama pun sudah terpegun. yes...aku tak pernah tengok bunga tu.,(ok tak lawak).. dan aku tak terfikir pun untuk pergi melihatnya. Never! Man, bunga is Gay lah..

Tapi bila aku dah kenal manusia perempuan yang bernama yasmin, aku mula tertarik dengan setiap patah kata yang ada kaitan dengan nama yasmin, jasmin, farah, and farah yasmin. Even beras jasmine super 5..fuck

Yup, she is the one yang telah curi hati aku. Dulu. selepas tu, she give me back with shit ..dan aku bukan nak cerita pasal semua kebodohan, kebabian, keaiban segalanya yang dulu itu jugak. no. yang dah jadi sejarah. biarkan sejarah...

Jujur,  i love her really much.

With her, i throw everything. My friends, life, guitar, band, jamming, all of them..
and masa tu, all my life is all about her. About how to marry her. Zaman baru kenal cinta kononnya, penuh imaginasi bodoh. bangang abi abadi dan sebagainya. But this is life. Aku tak perlu nak nafikan yang dia memang punya pengaruh besar dalam hidup aku.

Biasa, bila dah feeling lebih ni, semua dunia indah belaka, u jump i jump bagai. I do love her. Dia banyak bantu aku, dari segala segi dan ruang. begitu juga aku banyak tolong dia. fair enough. Aku terasa tuhan telah bagi aku perfect mate, masa tu..yes masa tu..

I know her father. Lelaki yang aku selalu gelar Hasbullah awang. pengacara sukan popular. the coolest person dengan muka yang cukup garang. Aku juga kenal mak dia. perempuan yang juga aku gelar Rohana jalil, you know, penyanyi terkenal zaman dulu. Datin yang sangat osem.. Kalau boleh, aku ingin kenal seluruh ahli keluarganya. Mungkin, supaya senang kalau misalnya aku masuk meminangnya kelak.. besar cita-cita aku dulu..

But, this is life,. apa yang kau nak tak semestinya kau akan dapat. Apa yang kau hajati biar kau doa berjuta kali, biar kau solat hajat  5000 rakaat semalaman, berpuasa setahun, bernazar bagai, kalau Allah kata Tidak! No, maka tidaklah benda itu akan jadi..

yeah this is life, aku sangat tahu dan belajar untuk menerima semua itu..Mungkin jahatnya aku dulu tak melayakkan aku untukknya. kan? teringat aku kata-kata ustaz, perempuan baik hanya untuk lelaki baik..aku ni jahat sangat kot..

Yasmin lawa. seperti bunga Jasmin. sesiapa yang pandang for the first time mesti akan kata she is cute.perfect..Dah la pandai, keluarga berada dan baik-baik dan pelbagai lagi yang aku rasa tak perlu aku perjelaskan. Bagi aku, semua yang orang lain impikan dia ada.

Me?? seperti langit dan bumi. Aku terima perbezaan itu menjadi sebab semua ini berlaku he..

Masa aku berhempas pulas nak dapatkan 3.0, dia setiap semester dapat 3.8, 3.9 CGPA..Tapi aku tak nampak semua itu dulu. Aku tak nampak pun how her life before aku kenal dia. Aku ni jenis malas nak tanya itu ini, apetah lagi nk selongkar hidup..loser..

Yang aku nampak dulu adalah seorang budak perempuan yang inesen, yang duduk ditepi kelas dengan baju kaler merah..Man, scene ni hanya ada dalam drama melayu, drama korea, dalam iklan, dalam drama tamil tapi bukan in real life..Tapi aku dapat laluinya..

Aku jatuh cinta gilak babi semua sebab scene tu. Masa tu masih tak wujud lagu ombak rindu. But ada lagu yang mengiringi suasana itu. dan aku hanya fokus dengan dia, ok tak lawak!... cinta kononnya..fuck

This is life..Apa yang kita ingin semua takkan tercapai*..and in the end from  this stupid cupid story, she leave me. Aku malas nak cerita why, but aku nk cerita how it happen..

to be continued....,

No comments:

Blog yang berentak pelbagai, mengkritik dengan pelbagai sudut. kau tak suka, maka berlapang dada, hanya perlu meninggalkan pesanan saja..sekian