Mar 15, 2012

Benci..,

Orang kata bila kita benci dengan seseorang, kita akan sedaya upaya untuk mencari kesalahannya supaya orang lain turut sama membenci. Begitulah yang berlaku dengan PM malaysia.

Secara logiknya, Pm gaji dia berapa? ada seribu dua? gaji sekali dengan elaun segala mungkin melebihi puluhan ribu.

Maka cuba bayangkan, logik tak dia dapat menyediakan majlis yang meriah, mewah untuk pertunangan/perkahwinan anak dia? Sebagai ketua negara Malaysia kamu rasa, patut tak dia buat majlis ala kadar seperti rakyat biasa?

Fikirlah secara logik akai, even tak suka dia, maka jangan cari kesalahan fitnah bagai seperti dia merupakan rakyat biasa yang miskin yang tidak mampu bermewah sebagainya. Cuba tengok profile dia, dia lahir daripada keluarga yang berada. Maka adakah dia tidak mampu untuk semua itu?

Dulu kata dia pergi haji pakai duit rakyat, sekarang buat majlis untuk keluarga dia pakai duit rakyat. Duhh, relevanlah sikit. Berhentilah memfitnah orang lain, kerana hidup ini sentiasa berpusing.

Berfikir menggunakan logik akal dan fakta, bukan hasil buah pendapat orang lain..

No comments:

Blog yang berentak pelbagai, mengkritik dengan pelbagai sudut. kau tak suka, maka berlapang dada, hanya perlu meninggalkan pesanan saja..sekian