Nov 19, 2012

Gaza..,

" Ya Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani. Berikanlah Hidayah kepada Israel supaya berhenti menganiaya rakyat palestin. Jika tidak, turunkanlah bencana seperti Kau menurunkan kepada kaum luth. Amin Ya Rabb"


Kita sediamaklum, Kaum Yahudi dan Nasrani itu tidak akan berhenti mengganggu umat islam, membunuh umat islam selagi Umat islam itu tidak tunduk kepada mereka. Penyembelihan 'umat lembu' bagi mereka merupakan amalan yang dapat memberi pahala/ganjaran yang besar kepada mereka. Nauzubillah.

Dari tahun 90 an lagi, palestin tidak pernah aman. Rakyat mereka disembelih seperti binatang. Israel Zionist laknatullah sentiasa galak menunjukkan keangkuhan. Membunuh sesiapa saja rakyat palestin atas nama untuk mempertahankan diri dan untuk melindungi kepentingan mereka. Menjaga kedaulatan negara mereka. Babi, Israel tidak mempunyai negara!!

Negara palestin dirampas sikit demi sedikit. Dia bunuh rakyat palestin sesuka hati. Dia ambil hak mereka. Secara logik rakyat palestin wajib dan harus mempertahankan kedaulatan tanah air mereka. Itu tanggungjawab mereka. Tapi apa yang berlaku? mereka disembelih atas alasan mereka menceroboh hak orang lain pula. Mereka diusir dan dibiar mengemis dinegara sendiri. Malah di sekat kebebasan mereka. Disekat segala-galanya. Bodoh apakah dunia?

Aku hairan. Aku cari dimana silapnya. Aku cuba klik sana dan klik sini, mencari jawapan kenapa PBB tidak bersuara dalam isu palestin? Kenapa perang saudara di libya dan banyak lagi negara bergolak dengan mudah PBB menghantar NATO menjadi pengaman. Babi apakah mereka tidak bertindak lagi dalam isu palestin ini? Babi apakah mereka tidak campur tangan dalam isu palestin ini? babi apakah kuasa veto dunia melihat isu palestin ini tanpa apa-apa tindakan? Adakah kuasa mereka digunakan hanya untuk menganiaya umat islam?

Babi apakah mereka?

Kekejaman saban hari berlaku didepan mata. Dipaparkan dimedia massa dan menjadi bukti kekejaman mereka. Keganasan yang mereka lakukan tanpa ada alasan yang kukuh. Pembunuhan tanpa belas kasihan. Atas alasan apa lagi 'mereka-mereka' ini tunggu untuk masuk ke baitulmaqdis melindungi rakyat palestin? atas alasan apakah lagi 'mereka-mereka' ini tunggu untuk membantu rakyat palestin yang teraniaya itu?

Kenapa dinegara bergolak seperti Libya, Iraq, Afganistan dan beberapa negara lain mereka mudah dan cepat memasuki kawasan tersebut. Konon membantu mengadakan perdamaian. Babi perdamaian. Konon membantu memulihkan keadaan. Babi memulihkan.

Dimana keadilan dunia?

Sebab itu bila Obama menang ketika kempen pilihanraya, aku langusng tidak suka atau langsung tidak memberikan liputan apapun mengenainya. Bagi aku tiada apa yang berubah tentang mereka. Tapi, ramai rakyat Malaysia yang konon tahu tentang politik dunia, yang konon tahu tentang apa yang berlaku didunia, dimedia massa, Suka Obama menang. Memberikan ucapan tahniah bagai. Babi apakah tindakan itu? 

Adakah polisi u.s terhadap dunia akan berubah setelah dia berjaya mempertahankan tampuk pemerintahannya? Apakah yang berubah? babi tiada! Mereka itu hanya buah catur. Buah catur yang menjadi 'tangan' kuasa disebalik mereka untuk menjajah dunia. Lihat kenyataan ini. Jadi, jangan terlalu bodoh. Kerosakkan yang mereka lakukan tetap sama. tetap besar dan tetap babi! babi dan khinzir itu tetap sama!

Ingat pesanan Nabi. Mereka yakni kaum yang banyak melakukan kerosakkan itu hanya mampu dikalahkan bila umat islam itu bersatu. Yes bersatu. Atas asas akidah yang benar. Akidah yang berlandaskan Al Quran dan As sunnah. Akidah salafus soleh. Bukan berdasarkan akal.

Diluar negara. Palestin khususnya, mereka berjuang melawan Zionist laknatullah. Mereka berjuang mempertahankan akidah mereka. Mereka berjuang kerana Islam. Mereka berjuang mempertahankan tanah air mereka. Mereka berjuang melindungi kaum keluarga kerabat handai mereka. 

Kita disini, berjuang atas nama apa? melawan apa? Syahid atas nama apa? Tertindas atas perkara apa? Apa yang kita dizalimi?

Syahid itu harus kerana mempertahankan akidah. Mempertahankan agama. Bukan memperjuangkan b.e.r.s.i.h. yang diketuai seorang kafir misalnya! Tidak! 

'Ya Allah, berilah mereka Hidayah Mu. Satukanlah kami atas nama Islam yang benar.'

Dan disini juga, semangat perjuangan menentang zionist adalah hangat-hangat tahi ayam. Bila berlaku pencerobohan zionist laknatullah, pemboikotan baru pula bermula. Kempen sana sini. Tak boleh beli barangan itu, tak boleh beli barangan ini.

Kempen ini bagus. Cukup Bagus. Nabi juga pernah lakukan. Tapi istiqamah kita dimana?. Mereka pada zaman nabi melakukan pemboikotan tanpa memilih-milih. Kalau betul boikot barangan israel, kenapa tidak boikot sekali menontot EPL? tayangan bola dan sebagainya? Kalau aku cakap boikot facebook, google atau sewaktu dengannya, kompem payah. Jadi dimanakah kita ketika ini?

Apa yang aku nak ingatkan ialah, ada satu perkara yang kita terlepas pandang, yang mempunyai kekuatan yang maha hebat. yang mempunyai hubungan dengan Allah yang sangat rapat dan secara terus iaitu Doa. Doa disini bermaksud kau bermunajat kepada Allah, memohon kepada Allah diberi perlindungan untuk rakyat palestin. Bukan share doa dekat facebook atau twitter!. Bukan. Itu bangang. Itu hanya menyebabkan mereka mendapat keuntungan berlipat kali ganda.

Doa itu harus berkualiti. Doa itu harus daripada hati. Ingat ketika Nabi Yunus as ditelan ikan. Apakah yang menyelamatkan baginda daripada 3 kegelapan tersebut? ketika tiada siapa yang mampu menolongnya? apakah yang baginda lakukan?

Ingatlah ketika Nabi Ayyub as ditimpa penyakit yang sukar untuk disembuhkan. Bila orang lain jijik untuk mendekatinya. Mereka menghindarinya. Apakah yang baginda lakukan?

Yes doa...!

Ps : Doa kebaikkan itu lebih Allah cintai berbanding doa keburukkan seperti PAS lakukan!

3 comments:

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oMNeVX59sv4

Anonymous said...

1. Doa untuk menghancurkan orang lain nabi buat utk orang kafir.

2. Doa orang islam yang zalim didoakan diberikan hidayah supya bertaubat bkn dihancurkan.

3. Umno itu terlalu umum, jika umno zalim, adakah ahli dia ratus ribu juga zalim? bukankah mereka juga rakyat?

4. PAS perlu muhasabah diri sendiri..

Jazakallah penulis kacak..

Kosong said...

Terima kaseh..

Sunnah mendoakan saudara seislam dengan kebaikkan bukan dengan keburukkan..

Kita ambil contoh Imam Ahmad bin Hanbal apabila berhadapan dengan fitnah di zaman pemerintahan Khalifah Makmun. Khalifah Makmun yang merupakan pemerintah pada ketika itu menangkap Imam Ahmad bin Hanbal. Imam Ahmad bin Hanbal ini adalah antara murid kesayangan Al-Imam Asy-Syafi’i dan dia adalah pendiri mazhab Hanbali.

Dia ditangkap oleh Khalifah Makmun, dia dipenjarakan, disiksa dan dipaksa menukar pendirian akidah. Ini bukan hal yang kecil. Orang datang bertemu dengannya dan bertanya kepadanya, “Wahai imam, apakah doamu kepada pemimpin?” Apa jawab Imam Ahmad?

لَوْ كَانَ لَنَا دَعْوَةٌ مُسْتَجَابَةٌ لَدَعَوْنَا بِهَا لِلسُّلْطَانِ

“Andai bagi kami doa yang mustajab (dikabulkan), sungguh akan kami doakan kebaikan bagi pemerintah.” (Majmu’ Al-Fatawa, 28/391)

Itulah pendirian ahli sunnah, dan pendirian ini disusuli oleh ulama-ulama ahli sunnah selepas daripada beliau yang terdiri daripada Al-Imam Al-Barbahari seperti yang dinukil dalam Syarhus Sunnah, Imam Abu Utsman Ash-Shaabuni dalam kitabnya Al-I’tiqad A-immatil Hadits, disusuli juga dengan Syaikhul Islam Ibnu Taimiyah dan seterusnya.

Satu hadis lagi..
seorang sahabat Nabi RA yang pada ketika itu dilantik menjadi gabenor di sebuah tanah jajahan di negara arab di mana Saad bin Abi Waqqash dituduh shalatnya bermasalah yakni tidak baik shalatnya dan tidak baik pentadbirannya.

Apabila Saad dituduh sedemikian rupa, Umar bin Al-Khatthab tidak langsung menempelak Saad. Sebaliknya dia pergi bersama Saad masuk ke kampung-kampung untuk menyiasat benar atau tidak tuduhan tersebut. Sampailah beliau bertemu seorang lelaki dalam sebuah masjid yang mengiyakan tuduhan tersebut. Kemudian Saad pun berdoa,

“Ya Allah sekiranya orang ini berbohong, panjangkanlah usianya. Letakkanlah dia di dalam kefakiran, dan timpakanlah ke atasnya fitnah.”

Jika benar pemerintah zalim seperti Firaun (spt yg diungkap oleh doa PAS), kita perlu mendoakan Allah memberikan pemerintah hidayah...Itu lebih Allah sukai..

Wallahu 'alam

Blog yang berentak pelbagai, mengkritik dengan pelbagai sudut. kau tak suka, maka berlapang dada, hanya perlu meninggalkan pesanan saja..sekian